Monday, May 30

kek batik =____________=''

assalamualaikum. haaaaaaaaaa, percaya atau tidak @hudatorpedo buat kek? huh? apee? tapecaya? alahaii , tgu akhir entri ni nnt aku buktikan eahh. jgn pndg org sebelah mata lah :P okay, nak tahu cerita perjalanan aku buat kek tak? whoaa ~ panjang cerita nye. tp tape , demi awak awak awak awak semuaaa , aku citer :P HAHAHAHA .

excited nak buat entri nie sbb for the first time aku buat kek ok :') rasa cm nak dmm jea. HAHAHA. dalam pukul 2.30pm aku mengayuh basikal pergi ke kedai depan utk beli bahan2 nye...! aaa? kenapa naik basikal? umm :'( ye la , nak naik MOTORsikal , ayah tak kasik , bahaya plusplus takde lesen. muahahah :((((

aku pergi kedai depan rumah jer , beli biskut marrieeee and koko , tpi butter takde kat ctu , so , kene pergi kedai yg jauh ckit utk mendapatkan butter :( huaa, penat cycling! tp memandangkan hasrat ingin membuat kek itu kuat , ku redah jua panas terik itu :) cehh , ayat... hihihihihi... okay.. after dah dpt semua bhn , aku pun balik umah and mulakan operasi buat kek!! :')

bahan-bahan :
1 bungkus biskut Marrie (350g)
1cawan milo
1/2cawan koko 
3/4 cwn gula
1/2 buku butter
1cwn air 

* koko and milo tue , ikut korg lah nak letak bnyk mana :)

cara-cara ( aku punya style ) HAHA
 1. sediakan bhn.
2. patah2kan biskut.
3. masukkan air, koko, milo, gula ke dalam kuali or periuk. kacau sampai sebati.
4. masukkan butter sampai cair. api sederhana.
5. kecilkan api , biarkan sampai pekat.
6. padam api , masukkan biskut.
7. letak biskut dlm loyang. tekan2 sedikit kasi padat okay :) then letak dalam petiais.
8. siap dan boleh dihidang ! :')

hahahah cehh poyo gilerrr aku nak letak resepi bagai sdgkan aku buat pun tak berapaa nak jadi! miahahah. ape2je la asalkan aku dah cuba !!! hahahaha , anak buah aku ckp sedap! aku tahu anak buah aku tak pandai bohong , kalau dia ckp sdap , sedap la tu.. kalau dia ckp tak sedap , mknenye tak sedap! HAHAHA 

click on the photo for the enlargement !

hahhhh , sekarang korg percaya ta? hihihi..kek ini 'kureng' ckit laaa. tp nnt2 kalo tak busy nak teraiii buat lagi! mkn dulu , bismillah :'P 



No comments:

Post a Comment