Saturday, May 14

doa seorang pencari cinta ♥






بسم الله الرحمن الرحيم


Ya Allah..
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku dengan seseorang yang melabuhkan cintanya Pada-Mu..
Agar bertambah kekuatanku untuk menyintai-Mu..

Ya Muhaimin,
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut Pada-Mu..
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu..

Ya Rabbana,
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya..
Agar tidak berpaling daripada hati-Mu..

Ya Rabbul Izzati,
Jika aku rindu,
Rindukan lah aku dengan seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu..

Ya Allah,
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi keindahan bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu..

Ya Allah,
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu..

Ya Allah,
Jika kau halalkan aku merindui kekasih-Mu,
Jangan biar aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu..

Amin Ya Rabbal Alamin..







No comments:

Post a Comment